همشهری آنلاین: محفل انس با قرآن کریم در سایت موشکی s۲۰۰ با حضور حجت الاسلام انصاری رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و امیر سرتیپ صباحی فرد جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد.

انصاری

در این مراسم حجت الاسلام انصاری با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم گفت: انسان‌ها به دو دسته تقسیم می‌‌شوند؛ یک گروه نگاهشان به زندگی و بشر یک نگاه کاملا مادی است و تمام تلاششان برای رسیدن به امیال مادی است و دسته دیگر کسانی هستند که به بعد دیگر که وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات است نیز توجه دارند و آن بعد روحی و معنوی است که گاها از آن غفلت شده است.

وی افزود: بعد معنوی باعث رشد و تعالی انسان می شود و کسانی که به این بعد توجه می‌کنند نجات یافتگانند، این‌ها کسانی هستند که مسیر نورانی قرآن را درک کرده‌اند کسانی که با زبان به یگانگی پروردگار اقرار نموده اند و با ایمان هستند؛ یعنی علاوه بر زبان با قلب نیز به یاد خدا می باشد؛ ویژگی دیگر آنها این است که اهل عملند یعنی به آنچه می گویند و ایمان دارند، عمل هم می کنند.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: اگر انسان سه چیز را در کنترل خود قرار دهد می‌تواند در زندگی دنیا موفق و در آخرت نیز سربلند باشد، یکی کنترل زبان، دیگری کنترل شکم در عدم استفاده از مال حرام و سوم کنترل شهوت.

وی توضیح داد: کنترل زبان باعث رهایی از بسیاری از گناهان می‌شود و برای کنترل شکم روزه واجب شده که بتوانیم با تمرین در این ماه شکم را کنترل کنیم و در مورد شهوت هم باید با پرهیزکاری و تقوای الهی آن را کنترل کرد.

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفتگوی مقامات کشورمان با گروه 1+5 در رسیدن به توافق خوب اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره است و تحت هیچ شرایطی زور را قبول نمی‌کند و با رعایت خطوط قرمز در مذاکرات در دفاع از دستاوردهای هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد.

کد خبر 300130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha